Godmorgon världen

Datum: 2009-04-07 | Tid: 10:57:03
Hej hopp!
Efter att ha läst Kims tjugo inlägg från igår, skrattat högt åt hennes inlägg om våran kväll igår och insett att jag inte behöver skriva om gårdagen eftersom hon fick med allt, så sitter jag här och funderar på vad sjutton jag ska skriva nu då.
Jag tittade på våran besökarstatistik och insåg att våran blogg faktiskt hade 43 besökare igår och det är faktiskt rekord! Grattis till oss! Hurraayy!
Ja, igår var vi som sagt på Sciene Fiction bokhandeln. Jag gjorde ett fynd där, kan jag lova!
Från sjuan till nian var jag helt besatt av en bokserie som heter The Vampire Diaries och igår gjorde jag ett fynd... Det har släppts en till bok till serien!! Och det ska komma två till! Jag förbannar mig själv för att jag har missat det här, men de är ju itne så kända så det kan knappast ha varit en stor uppståndelse om detta! Men det är helt sjukt stort för mig. Jag har läst de där böckerna säkert 100 gånger och nu kommer det nya! Jag ber till gud att de är bra!
Det här är The return:nightfall och den släpptes 10 februari 2009, så det är skönt att veta att det inte var så länge sedan. Så jag har bara gått i några månader, inte i flera år, och varit ovetande om det här.

" When Elena sacrificed herself to save the two vampire brothers who love her-the handsome, brooding Stefan and the sleek and dangerous Damon-she was consigned to a fate beyond death. Until a powerful supernatural force pulled her back.

Now Elena is not just human. She has powers and gifts that were bestowed on her in the afterlife. What's more, her blood pulses with an overwhelming and unique force that makes her irresistible to any vampire.

Stefan wants to find a way to keep Elena safe so that they can make a life together. Damon, however, is driven by an insatiable desire for power, and wants Elena to rule as his princess. When Stefan is lured away from Fell's Church, Damon seizes his chance to convince her that he is the brother she is meant to be with. . . .

But a darkness is infiltrating the town, and Damon, always the hunter, is now the hunted; he becomes the prey of a malevolent creature that can possess him at will, and who desires not just Elena's blood but her death."

AAAH!


Nåja, idag ska jag nog åka till trollbäcken på dagen och på kvällen är det ju den där grillgrejen i alby. Så det ska bli mysigt, förhoppningsvis hinner jag säga hej då till alla. Ja, jag åker ju till göteborg imorgon. Ugh.

Kommentarer
Postat av: Frida

åhhh, dom böckerna älskar jag!

Vampyrens kärlek eller vad dom nu hette. Helt underbar.

Till och med bättre än twilight. nästan. :P

2009-04-07 @ 11:33:52
URL: http://jewell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0