Några bilder

Datum: 2009-04-05 | Tid: 23:25:00
Jag hittade lite tips på deviantart, men jag kom på att det blir jättesvårt att komma på en framsida innan jag har ett namn, eftersom namnet ändå måste passa lite med framsidan (enligt mig)
Nåja, dessa är de jag hittade.
Notera att jag inte har tagit dessa bilder. All creds går till fotograferna.


Den här tänkte jag passade eftersom mesta delen av boken utspelar sig på vintern. Om namnet Blood trails fortfarande är kvar då så tänkte jag att man kan be någon som bor i ett vinterlandskap att fota (EFTERSOM VI INTE HAR NÅN SNÖ LÄNGRE! TJOHO) och sen lägga till lite blod i photoshop.


Den här skulle också passa bra som framsida, eftersom boken handlar om vampyrer (ohyes) och vampyrer konsumerar blod. Fast jag tänkte då mer att man ser hela glaset och att det är helt fyllt eventuellt mer fyllt och att man ser att någon druckit från det. Obviosly så ska sprutan bort också.


Simpelt och enkelt och jag gillar hur fokus ligger på det röda. Hon har vampyrtänder vilket bara är bra. Kan dock tänka mig en lite mer "messy" bild. Kanske blod utsmetat runt munnen eller en vit klänning med blod på.


Kunde också tänka mig lite som Frostbiten med bara ett öga. Detta öga skulle då vara rött, precis som i frostbiten, men mest för att representera jakten på blod och det ständiga behovet av det. mina vamps har inte röda ögon thankyouverymuch. Skulle dock kännas lite "The Host"


Jag tycker att en sån här bild skulle passa bra då den utstrålar lugn och tystnad och Katie's liv inte alls är så, utan är världens kaos med saker från alla håll som släpps på henne ungefär samtidigt. Bara för att utnyttja motsatser lite och så. Och så är bilden jäkligt fin bara.


Lite mörk och man vet inte riktigt vad man ska göra med den, eller vad som väntar bakom kröken där. Lite tråkig men skulle kunna funka.


Personligen skulle jag tycka om att ha en sån här framsida. Det skulle då vara William och Katie's händer och hans skulle vara betydligt mycket blekare än hennes. Det skulle stå för att de två håller ihop oavsett vad som kommer, och att det är en enhet (även om början inte tyder så mycket på det)




Tycker om det här med att man inte ser ansiktet på någon. En persons ansikte säger en hel del, och när man läser vill man inte redan ha en person framför sig som säger att "så här ser kaitlyn ut", utan man måste få skapa sig en egen uppfattning. Gillar det här med halsbandet också, men skulle då hellre vilja ha något rött, (ja, jag är inställd på blod).




Ja, som ni ser så har jag en hel del förslag, men bara en framsida. Ni kan ju få komma med egna förslag, både på namn och på framsida.
Du med, Camilla.



En bild som absolut måste användas. Inte till just det här bokprojektet men till något. Bilden är helt klockren! Camilla lyckas verkligen få till det. Hon ser så lost ut ♥

/ Kim ♥

Kommentarer
Postat av: Malin

SV: hehe okej :)



coola bilder!

2009-04-05 @ 23:55:39
URL: http://malinsundin.blogg.se/
Postat av: Malin

SV: ta vinter bilden då..



skriver du en bok?

2009-04-06 @ 00:46:24
URL: http://malinsundin.blogg.se/
Postat av: Camilla

Jag gillade den på "tjejen som gör så att det ser lugnt ut"

Hahah jag skulle ju se lost ut, så jag tänkte på ida! ;D

2009-04-06 @ 10:48:34
URL: http://kimilla.blogg.se/
Postat av: Kim

haha, den bilden är skitfin.



HAHAHAHAHA omg <3

2009-04-06 @ 13:19:38
URL: http://kimilla.blogg.se/
Postat av: Filippa

Åh! Chosen! Bra bok :3

2009-05-19 @ 22:22:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0