SF, A6, moppar och Frank

Datum: 2009-04-07 | Tid: 01:57:12
Åhåjaja vilken dag det har varit. Nu ska ni få höra kära vänner. Fick springa till bussen allt vad jag hade och ringde Filippa för att få en statuskoll, hon bor två stationer ifrån mig så det var lugnt. Hoppade på bussen och fick syn på Filippa. Fick en shock när jag såg att hon bara hade linne på sig och sen en ännu större shock när jag insåg att det inte alls var hon. För stolt för att erkänna mitt misstag så satte jag mig bakom henne och snart kom Flippsork taggandes och kollade skumt på mig. Vi satte oss längst bak i bussen och efter ett tag började jag känna att det var blött. Trots att det var väldigt varmt så tänkte jag att så mycket kan man ju inte svettas.
Visade sig att sätet jag satt på var blött, antagligen någon av de jävla hundägarna som låtit sin hund sitta på sätet eller något sånt. Det slutade i alla fall med att jag låg ner på mage resten av bussresan "för att lufta" som Filippa uttryckte sig.

Vi stannade vid Gullmars och där satt Camilla och pratade med okänd person med kvinnligt kön. När hon såg oss så sa hon snabbt hej då och sen begav vi oss till SF-bokhandeln. Vi letade desperat efter böcker och jag hittade tre stycken som jag verkligen ville ha, men eftersom alla tre på något sätt var Twilight-relaterade så var det en omöjlighet. Köpte istället en bokserie på fem böcker för 360 spänn. Vampyrhandling, såklart. 

Camilla var en stressboll och ville åka till jobbet så hon kunde äta, och när vi kom dit så sa ingen någonting om att jag fick byta kiosk, och inte fick jag någon Japp heller. Men köttbullar och potatismos fick jag i alla fall. Har nog aldrig ätit så många köttbullar i hela mitt liv. Begav mig sen med Filippa till A21 för att kolla vilka som jobbade där och såg Rebecka och Ainoa. Blev lite ledsen över att jag inte fick jobba med dem, men fortsatte sen till A6 för att stå med Gisela i fyra timmar. Det var helt okej och inte alls som jag trodde att det skulle vara. Jag ber om ursäkt för att jag haft dåliga tankar om någon jag inte kände.
Hennes bästa väninna stod i A21 och jag föreslog faktiskt byte men det blev aldrig av.



Nåja, det hände inte så mycket på jobbet. Jag och Camilla snålåkte med Johan och Filippa och han körde som en galning - som vanligt. Sen gick vi från centrum till Camilla och jag sjöng jättevackert varje gång jag fick en lakrisal. Sen började jag skrika varje gång jag såg en moppe. Camilla skämdes men jag hade jättekul och det slutade med att ett killgäng som satt vid Krusboda Torg kallade oss Emos för att jag började "grina" när det körde en moppe på vägen bakom dem. Vi skrattade glatt och gick hem till Camilla.

Nåja, påvägen till busshållsplatsen och våran namnkallning så hörde jag hur något rörde sig på andra sidan vägen. Jag gick närmare och såg att det var en igelkott som struttade fram bland löven. Tog genast fram kameran och fotade lite. Sedan döpte jag honom till Frank innan jag skuttade vidare med Camilla, ovetandes om det öde som väntade oss 500 meter bort.

När vi kom hem till Camilla så satt vi först och kollade på I am legend medan jag höll på med hennes hamster som hette nått på T eller så, senare omdöpt till Emmett av mig och sedan till Jasper av Camilla. Han kommer alltid att heta Emmett för mig.
Efter det kollade vi på Kvarterat Skatan ett tag innan jag åkte hem.
Det var min kväll. Tack och hej för mig.



 / Kim ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0