Impulsiva klubben - the untold story

Datum: 2009-08-10 | Tid: 15:53:26
Nå, klockan är nu 15:28 och för 45 minuter sen så blev jag och Camilla väckta av mamma. Hon kom in med en påse i handen och sa att hon köpt malar till A2 (Akvarium 2). Myspys.
Men det var inte det jag var här för att berätta, utan om kvällen igår som inte alls blev som planerad.

Värt att nämna är att vi var i Alby med Niklas (2), Olle, Fredde, Johnny och Åhlén först, och att alla drog hem för att äta runt sex-ish och att det var meningen att vi skulle hem till mig sen och kolla på film. Det var planen som inte blev av.
Jag och Camilla drar hem till mig kollar på Greek och Urban Legends och sen äter vi upp resten av salladen som mamma gjorde häromdan. Efter det (klockan 21:00) så sätter vi på fyran och kollar på Casanova.
Vi messar N2 och Olle men det blir försent så vi bestämmer oss för att inte ha någon filmkväll. Jag och Camilla sitter och gör saker (bland annat så spelar vi ett facebook spel där man ska skjuta snorkråkor på människor - it was a laugh) och sen helt plötsligt så säger Camilla att hon är hungrig, och vill gå till Statoil, men jag orkar inte. Sen kommer hon på att vi kan åka till McDonald's i stan och det känns mycket roligare än att gå till Statoil fram och tillbaka så vi kollar en buss och springer iväg ut.
Åker till centrum där det är helt öde och väntar på nästa buss. När vi sitter där och väntar så ser vi att det har kommit nya metros och Camilla kommer med idén att vi ska ta alla tidningar och gömma dem någonstans, men det gör vi då inte, utan vi väntar snällt på bussen och tänker att det gör vi när vi kommer tillbaka till Tyresö.
Hoppar på bussen som ska ta oss till Gullmarsplan och börjar filma en liten dokumentär om våran resa. Straxt efter att vi har stängt av så kommer ett gäng ungdomar (eller unga människor) på bussen och efter ett tag så sätter sig två av dem vid oss och frågar massa saker, bl a  om vi vill ha en shot
"Jag är nykterist" säger jag
och var vi är i från.
"Sundsvall" svarar Camilla.
Och då frågar de vad fan vi gör här.
De frågar hur gamla vi är och jag säger 21 och Camilla säger 27. Sen drar vi ihop en historia om hennes 45-åriga man hennes tre barn, och min pojkvän på 30 år.
De tror oss inte alls, eller jo, tills Camilla säger att hon har en 45-årig kille.
Sen går den sista killen av och vi får lite lugn och ro.

Vi bestämmer oss för att åka till Sergels torg istället för att hålla på och byta, för det är gångavstånd till Slussen därifrån (typ) så vi går av och börjar gå mot Gamla stan och Slussen, men vi tar vad vi tror är genvägar och innan vi vet ordet av det så är vi vid Riksdagen och går vidare mot slottet (Åhléns SLOTH! utbrister vi) och börjar gå runt för att komma till Slussen. Vi ser hur två vakter står och kollar på oss och vi har ett trevligt samtal med dem.
"Är det kul att stå där uppe" frågar jag och de svarar att "ja ganska kul."
Sen frågar de om det är kul att gå där nere och då svarar jag att det är kul men att vi är vilse.
"Är ni vilse?!" frågar en av vakterna.
"Nej, inte riktigt," svarar jag. "Vi är ute på äventyr. Ha en bra kväll."
"Detsamma"
Sen går vi vidare mot Slussen.
Vi kommer dit, äter oss rrrrriktigt mätta och sen tar vi bussen hem. Vi får sitta i Gullmars i 40 minuter innan 490:n kommer för att ta oss till Bergfoten och jag sjunger hela vägen för att hålla mig vaken.
När vi kommer hem tar vi ut hundarna på en promenad och sen går vi och lägger oss. Men istället för att sova så ligger vi och skrattar åt våra bloggidéer som vi ska genomföra (vi ska bli modebloggerskor, mer får ni veta senare).
Till slut så somnar vi och sover till 14:44 då mamma kommer in och väcker oss.
Och så var vi tillbaka till början.
Det var våran händelserika natt!
Vad gjorde ni? Sov eller?!

PEACE OUT




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0