Utgång

Datum: 2009-08-07 | Tid: 15:16:18
http://www.alltomstockholm.se/multimedia/archive/00001/Image_for_entity__Niv_1819a.jpg

Igår gjorde jag mitt första lagliga svenska krogbesök och det var kul.
I början var jag riktigt otaggad till allt som hade med sprit och utgång att göra, men jag hade lovat Filippa så jag följde med ändå.
Vi startade kvällen på Gullmarsplan där jag och Filippa satt och väntade i 20 minuter på killarna. Vi fick en shock när vi såg att det inte alls var fyra killar (Gogge, Krippa, Adam och Fredde) som kom ner för trappan utan de fyra plus tre till (Niklas, Johnny och Fille). Det var en överasskning, det kan man lugnt säga.
Vi åker in till Nivå 22 där jag får ett grattis av dörrvakten och sen går vi in och sätter oss. Köper en Aquatini och sippar på den samtidigt som jag messar lite med Sara och Camilla.
Fredde insisterar att jag ska dricka mer och köper en päroncider till mig. Dricker upp halva den och går sen ut för att röka med Filippa. Vi har fått sällskap av två män som sitter och pratar och jag har fått Norrlands Guldklisterlappar fasttejpade på mina armar.
Väl utanför (det var fullt på övervåningen) så kommer tre killar och försöker komma in, men en av dem har druckit för mycket och blir inte insläppt. Han vänder sig om till oss och frågar "Ser jag full ut?"
Jag svarar inte för jag vet inte riktigt vad jag ska säga...Sen går vi in och jag dricker lite på min cider och får beskedet att vi ska röra oss snart så jag köper en till och sen klunkar jag upp dem...INTE ETT SMART DRAG FRÅN MIN SIDA.


http://iloapp.rondellen.se/blog/blogg?ShowFile&image=1203520935.jpeg


Sen drar vi till Harrys och sitter där ett tag, har inga pengar kvar nu eftersom det kostade 40 kronor att komma in, så jag sätter mig med de andra när Fredde säger att jag ska dricka mer. Jag får pengar av honom för att gå och köpa en öl, och så står jag i baren och väntar ganska länge utan att någon märker mig, men jag pratar lite med folket där och stuff. Hon som står i baren häller upp min öl tillslut och jag ska ge henne pengarna då jag tappar en tia och måste plocka upp den. Då saknas det ändå en tia och just när jag ska börja rota efter tian så sträcker mannen bredvid mig fram sin hundralapp och säger att han betalar.
Gratis öl!
Tackar och går tillbaka till bordet, tar några klunkar men inser att om jag dricker mer så kommer jag att lägga pizzor överallt, så jag skjuter undan glaset. Vi går ut och röker med jämna mellanrum och vi träffar en man med dialekt som står och pratar med oss ett tag. Han sluddrar ur sig att jag är jättesnygg (nej det är inte en egotripp, han sa faktiskt så) och frågade om jag hade pojkvän. Jag svarade att "ja det har jag" även fast det är den största fetaste lögnen i historien. Sen vänder sig mannen om för att prata med någon annan och lämnar hans orörda öl utan tillsyn. Filippa säger åt mig att ta den, så det gör jag och sen går vi in.
Jag träffar en brud från Australien och vi har ett långt samtal om hur män är svin och om hennes expojkvänner. Sen går vi in och dansar på stolarna tills vakten säger åt oss att gå ner.
Alla har vid det här laget gått över gränsen för lulliga och börjat bli riktigt onyktra, så helt plötsligt så sitter Krippa och Filippa och strular (big chock there!) och sen Adam och Krippa, och så Filippa och jag och jag och Adam.
Det blev helt struligt (HAHA).
Klockan är typ tre så vi går alla på toaletten innan vi drar ut. Jag följer med in på killtoan för jag hörde på ryktesväg att det var ascoola pissoarer. Och ja, det var det tamejfan!
Sen drar vi till Max för att käka och det var RRRRIKTIGT goth. Går till busshållsplatsen och väntar på bussen i en halvtimme och hoppar på den. Börjar må grymt illa och när jag går av bussen klockan fem på morgonen så lägger jag en pizza, går några steg, lägger en till och går hem och lägger mig.

Allt som allt, en bra kväll.
Fyra av fem toasters. Kanonkul





Kommentarer
Postat av: emelie

hihi låter askul! :D

2009-08-10 @ 16:52:34
URL: http://emeliewallins.blogg.se/
Postat av: elin

va kul att första barrundan slutade med pizza, HELT RÄTT!! :D

vi kör någon gång vi också, och då blir det röj :)

2009-08-10 @ 17:36:54
Postat av: Kim

elin det ska vara så första gången!

;D

Det blir fett med röj då. när filippa kommer hem så lovade hon att vi ska ut, så då kan ju du hänga på :D

2009-08-10 @ 20:07:31
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0