Såå

Datum: 2009-12-19 | Tid: 14:49:10

Igår jobbade jag, det var Peter Jöback (kan vara felstavat men jag orkar inte kolla upp det) som uppträdde. Jag och Oscar bestämde att vi skulle gå ut med Bruno efter jobbet, aa eller först av allt var det bestämt att vi skulle gå till julgalan på annexet, men sen byttes det till utgång. Men iaf, vi tog utsläppet eftersom att vi ändå skulle behöva vänta på Bruno.
Vid elva var vi klara och då gick vi till julgalan bara för att kolla läget, det var så svennebanan där som det kan bli, men vi höll alla med om att vi skulle ha kunnat stanna där hela kvällen för det såg så kul ut. Men vi köpte en öl och sedan var det någon i baren som kände igen Bruno och sa till om att vi inte får vara där. Så vi drog vidare. Då hamnade vi på Baltazar så vi satt där tills det stängde klockan ett och under tiden kom även Elin, Isabell, Jacob och hans kompis.
Efter det skulle vi dra till något ställe där någon kompis till Bruno var, men tyvär är ju inte vi 23 år... Så vi kom inte in, höhö.. Vi gick istället till Helens krog, vilket var trångt men helt ok. Vi var där till två-halv tre och sen tyckte Bruno att vi skulle dra till Patricia som har öppet till fem eftersom att han känner vakten så att vi skulle komma in gratis (dessutom är det 23årsgräns där) men det blev något krångel så vakten sa att han kunde få in oss trots vår ålder men det skulle kosta 120 spänn var i inträde.. Efter mycket ångest och tänkande bestämde jag och Oscar oss för att åka hem istället trots alla försök till övertalning från dem andra om att följa med. Men det kändes bara inte värt det, jag håller ju dessutom på att spara pengar för fullt.
Vi går till bussarna och jag ser att min buss går om 18 minuter, Oscars går om 40 minuter så vi bestämmer oss för att gå till donken en snabbis, jag smsar Elin och säger att hon ska hälsa "tack ändå" till Bruno men får ett sms tillbaka där det står att det blev något krångel så de kom inte in och några minuter senare kommer dem in till donken. Jag skrattar åt dem en stund och sedan går jag ner till min buss.
På bussen möter jag en väldigt onykter gammal handbollskompis, så det var rätt roande. Vi satt i stort sätt och hade samma konversation om och om igen för hon var ju rätt borta (shit vilket tålamod jag har ibland, haha). Hon skulle av vid älta och när hon går av inser jag hur stört jäkla kallt det är, jag hade fan lika gärna kunnat sitta på busstaket. När jag kommer av bussen springer jag hem från busshållplatsen för att det är så kallt.

Idag är jag riktigt trött.. Jag sover alltid så dåligt när jag har druckigt.. Jag ska i alla fall jobba sen och efter det får vi se vad som händer!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0