Välkommen till VÅR nya blogg!

Datum: 2009-03-29 | Tid: 17:18:05
Första inlägget känns alltid lika konstigt att skriva. Man undrar vad som är lämpligast att säga i en sån stel situation. "Hej, första inlägget, åhoj vad spännade vi ska ha det här."
Sen måste man ju förklara lite snabbt vad som gör just den här bloggen så speciell (även fast "speciell i den här världen är mode och sånt). Nåja. För att få ett litet hum om vad som händer här så är vi två tjejer som äger denna blogg. Ingen av oss heter Kimilla för det är nog inget riktigt namn. Däremot är det vårat gemensamma namn som vi...well..aldrig typ...använder. Jag som skriver nu är Kim (jag står först för att jag är coolare än Camilla—som är den andra personen i denna duo), och jag är 17 år och går andra året på gymnasiet. Jag och Camilla (som också tillhör årsgång 91) går i Sam-Media tillsammans med x antal andra personer.

Camilla får äran att göra en egen presentation av sig själv när hon har tid eftersom hon själv vet vad som är viktigtast att ta upp.
Men jag då? Vem är jag?
Jo, somsagt—Kim, 17 år, Tyresö, Stockholm. Jag har en mamma, en pappa, två syskon och tre hundar (varav en spenderar sin tid på landet med min farmor och farfar). Jag är resultatet av en dramatisk kärlekshistoria mellan en svensk kvinna och en sydkoreansk man som kommit till Sveriga i sina tidiga år. Personligen tycker jag att experimentet kunde ha lyckats en aning bättre.
Jag tycker om att skriva, läsa och skriva lite till. Med enkla fraser kan man säga att jag är opopulär. Varför? Därför att samhällets oskrivna ungdomslagar säger att jag är det.

Detta är jag. Eller en lista över min opopularitet
  • Jag umgås med "fel" personer för att ha någon som helst form av status på min skola (esteter)
  • Jag är ingen större festperson, och jag är så lättpåverkad att det inte är kul
  • Jag har absolut ingen koll på modet och tycker att det jag ser är enformigt och fult
  • Jag är socialt inkompetent
  • Jag anses vara för manlig för att kunna vara hetrosexuellt åtråvärd(i.e jag rapar och är högljudd, och svär och spottar och är allmänt okvinnlig)
  • Jag har "töntiga" intressen
Med tanke på mitt sinne för mode (icke existerande) så borde ni vid det här laget förstå att inläggen från mig kommer att handla om saker som faktiskt betyder något.

Nu orkar jag inte skriva mer för jag har en bloggdesign att fixa.
Tack och hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0