Fiskar och IKEA

Datum: 2009-05-16 | Tid: 17:54:13


Nå, igår fick jag min lön.
Idag är denna lön helt slut.

Hur?

Jo, igår så kunde jag äntligen köpa mina fiskar. Det var meningen att jag skulle köpa en kampfisk, men jag kom hem med två dalmatinermolly (vet inte det riktiga namnet på dem) och två Black Molly och två städslavar. Alla har namn (räkorna heter Karkarof och utalas precis som det låter och med väldigt skrikande arg röst). Sen är det Emmett, Dougie, Daisy, Snape och Molly.
Detta plus mat och sånt där medel som gör att det går att leva i kranvatten gick på ca 400 spänn. Dessutom så ska jag hjälpa Sandra att betala räkningen hon fick för valborg så det är 100 kronor, jag var skyldig Filippa 40 kronor och sen betalade jag lite av maten som vi åt, så det var 20 kronor. + cigaretter. Där rök halva lönen.

Och idag så åkte jag och Camilla till IKEA för att strosa omkring. Det var meningen att jag skulle köpa ramar till bilder som jag ska skriva ut, men jag hade bestämt mig för att inte göra det eftersom min högra hörlurar pajjade igår och jag var tvungen att köpa nya. Lyckades jag hålla detta?
Självklart inte. Jag köpte 10 glasramar och två röda ramar som jag ska ha Camilla i, och sen ett par tofflor. 200 kronor. Pang där försvann resten.

Peace out.




Kommentarer
Postat av: A

Haha! Jag vill se bild på firrarna! :-D

2009-05-16 @ 18:49:44
URL: http://alexandramellin.blogg.se/
Postat av: LoEm

Fortsättning på min resa, i bilder, från Florida!

Postat av: Helena

Haha, det är lätt hänt! Jag brukar göra precis som dig :P

2009-05-17 @ 22:38:46
URL: http://nenawiking.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0