1.

Datum: 2009-11-07 | Tid: 19:08:28
Prompt: Saknad


Det är så fantastiskt, att en sådan bitterljuv känsla kan få mig att tänka om, att vilja förändra men samtidigt stanna kvar på exakt samma ställe där jag alltid stått. Ruta ett. I säkerheten där jag vet var jag har allting, där allting är konkret och fakta står uppställt i fina rader. Där är inget abstrakt, där är ingen ute på djupt vatten och där man inte behöver oroa sig för att drunkna i allting man måste veta om, all fakta man ska ta in och lära sig utantill.

Din lukt sitter kvar, i mina kläder, i mitt minne och så fort jag känner den så väcks känslorna till liv igen. Mitt huvud snurrar och fylls med rosa och gråa moln. Jag hade aldrig förut trott att något så pass irrelevant som en doft skulle kunna få mig på knä, kunna få mig att böna och be om mer i ett desperate behov att hålla mig kvar vid dig, av allt som är du. Sättet du ser på mig, sättet du pratar med mig och då också sättet du luktar. Alla människor har en personlig doft, påverkat av val av parfym, produkter och tvättmedel. Av alla människor jag har träffat i mina år, av alla lukter jag känt, pepparkaka, blommor, kyla, nybakade muffins och god mat för att bara nämna några, så är du helt klart min favorit.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0