Djurgårn' kissar här!

Datum: 2009-10-22 | Tid: 22:49:28
Idag har det varit en halvt spännande och en halvt tråkig dag.
Vi började dagen med att spela Spelet om världshandel, och det var det segaste jag någonsin gjort. Tänk er att från klockan 09:00 till klockan 15:10 sitta och lyssna på folk som pratar eller "diskuterar" om saker som har med ekonomi att göra...osv. Det var inte speciellt kul, så jag livnärde mig på bananer, muffins och en och annan godisbit, samt lekte med min dator och såg viktigt ut.

I slutändan så fick inte ens våran grupp (Industrigruppen) rösta, så det var helt poänglöst för oss att delta över huvud taget.

Jag hade cosplayat till det ordentligt, så jag såg ut som en kontorsnisse...i kvinnlig version då... haha.





Det kanske ser ut som att Henrik och jag är upptagna, men det är vi inte!

Bilderna är tagna från denna blogg; alexandramellin.blogg.se

 

Nästa steg var då att åka till jobbet. Jag orkade inte åka hem emellan så jag och Camilla satte oss på bussen och åkte till Gullmarsplan. Vi var inne på hovet två timmar innan vi egentligen skulle börja. Vi åt, och rökte och sen satt vi nere i omklädningsrummet och jag höll på med datorn och Camilla läste. Så satt vi i en timma innan vi gick upp och började arbeta.

 

Jag skulle egentligen stå i Polar, men jag sa till Lotta att jag ville byta, men inte visste var jag ville stå. Sen när vi kom upp från vårat vilda äventyr nere i omklädningsrummet så fick jag reda på att jag skulle stå nere vid isen, med Lillebror (Calle), så jag skuttade ner dit och hade riktigt kul när Djurgårdsklacken stod bakom oss och skrek ramsor som jag inte alls hörde texten till.

 

 

 

Det är anledningen till rubriken. Tydligen så sjöng det "Djurgårn' tills jag dör" men med över hundra basröster som bokstavligen gormar ut orden, så hörde jag "Djurgårn' kissar här, djurgårn' kissar här". Det var awesome.

Gick mot bussen med Camilla och de två Joakimmarna, och en av dem tog min packning och bar. Dator och påse med ombyteskläder. ALDRIG har en kille gjort så om jag inte bett honom (läs: tvingat honom) så det var en skön omväxling i tillvaron.

 

Det var planerat att jag skulle sätta mig och skriva på uppsatsen som ska lämnas in på söndag, men jag känner att jag är så otroligt slut i kroppen och i sinnet att jag inte kommer klara av det.

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0