Söndagstristess

Datum: 2009-10-11 | Tid: 13:43:06
Lördagen var ganska händelserik. Efter att Sara kommit, fixade hon till sin iPod, jag låg och läste/sov och sen var jag tvungen att åka till jobbet, så jag bytte om och tog bussen.
Jobbade i tre timmar (så onödigt) men pratade med Jonas och det finns en chans att jag kommer få ta över Marabou och bli kioskansvarig för den. SCORE! Camilla kommer ev. få ta över Malaco.

På bussen hem träffade jag och Bella, Nadin och hennes kompis, och det var så otroligt länge sen. Det var lite kul. Sara hoppade på och hon och jag gick till Fredde för att kolla film. Ringde N1 för att kolla om han skulle komma och han var grinig för att Sverige hade torskat mot Danmark, men han sa att han skulle komma ändå, och ta med sig Ollarna.
Vi sätter på Superhero movie medan vi väntar, men ingen kommer och knackar på dörren och efter ett tag måste jag messa och kolla vad som händer, och då säger han att de ska gå ut på krogen istället, och frågar om vi vill hänga med.
Sara som inte är 18 kan inte följa med, men hon ska jobba dagen efter ändå. Sen när filmen är slut så bangar Fredde och jag och Sara går till 73:an, hon för att åka hem och jag för att åka in till Medis och ta mig till Malmen trots att klockan är typ tolv.



Åker in och ska gå in när dörrvakten stoppar mig och säger att det är 20-årsgräns, så jag går därifrån och ringer till N1 som säger att jag ska testa en annan ingång. Jag går helt fel och går förbi personalingången, men sen hamnar jag rätt och går in genom huvudentrén.
Fast innan jag får gå in så kommer en dörrvakt och säger på amerikanska att vi ska köra sax, sten, påse och om jag förlorar får jag inte gå in. Jag förlorar men kör min "jag är så jävla sårad och lessen nu"-look så han släpper in mig. Det eller så var det för att jag såg förvirrad ut också.

Sätter mig vid bordet och känner mig allt annat än bekväm, men hälsar ändå på de två personerna jag inte har träffat, och känner mig bara helt malplacerad. Måste gå på toa och reser mig, och går, men går snabbt tillbaka när jag ser dörrvakten som sa att jag inte fick gå in, bara några meter framför mig. Skyndar tillbaka till bordet och sitter med huvudet lite böjt och stirrar ner i bordet eller på vakten och väntar tills han har gått förbi innan jag går till toan, kissar och sen köper en öl, som jag lever på hela kvällen.
Sitter mest och lyssnar på konversationerna som pågår, eller pratar med N1 och känner mig fortfarande sjukt fel.

Vid två så stänger dem och vi går och handlar mat. De köper grekmat och jag går till BK för att handla pommes, och sen går vi till Slussen och tar bussen hem. Är riktigt trött när bussen sätts i rullning och försöker samtidigt att inte bli åksjuk som jag lätt blir när jag har alkohol i kroppen, så jag satt mest tyst för mig själv och stirrade ut genom fönstret. Kan tänka mig att jag inte var världens roligaste person att vara med, men jag orkade inte bry mig just då.

Kommer hem, däckar i sängen, sover till tolv. Kanon!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0