Middag + Fest

Datum: 2010-01-24 | Tid: 15:04:59
Tänkte berätta om gårdagen!

Först drog jag till Chrippa där vi hade middag, det var myspys! Jag och Sara stekte köttet och jag fick all beröm, hahaha skadeglädje! Förlåt Sara!
Vid halv elva drog jag till Adde som hade födelsedagsfest, på bussen satt det ett gäng ungdomar o söp, de var väl 15-16 år, någon av killarna där slog en volt och då stannar busschauffören bussen och skäller ut honom. Killlen blir rätt chockad och rädd, det syns men eftersom att han såklart förväntas käfta emot så gör han det.. Allt är så löjligt, busschauffören står och skriker om hur omogna de är och att de ska nyktra till (som om det någonsin skulle hjälpa) och killen kommer med dåliga kommentarer som "Inte fått något på länge eller?", tyckte både  busschauffören och gänget var larviga.. Det roliga var att under hela händelsen hörde jag "en busschaufför, en busschaufför, e en man med glatt humör" i huvudet. Mitt huvud är fett flippat ibland..

Hos Adde är det släktfest och kompisfest, när jag kommer är det grupperat, vuxna och ungdomar + att några satt där nere och körde rockband men någon av ungdomarna börjar dansa och då är helt plötsligt nästan alla uppe och dansar, så jääkla kul. De vuxna trillade bort efter ett tag men vi andra dansade i säkert flera timmar. Det var helt underbart, det är det jag älskar med det här gänget, det spontana - man behöver verkligen inte bry sig om någonting. Jag sket totalt i hur jag såg ut jag bara släppte loss totalt, det är en härlig känsla. Allt kändes som en lycklig dröm typ.
Sen vid två (efter att jag och Adde såklart dansat till Time of my life, hahaha tradition!) så är jag trött¨så jag sätter mig i massagestolen där nere, efter ett tag kommer Goffe och vi pratar lite, någon till kommer och snart är nästan alla där nere, några går och kör rockband efter ett tag. Goffe och Simon sitter och pratar om allt mellan himmel och jord och jag halvsover men slänger in en kommentar ibland bara för att ibland säger de saker som man bara måste säga något om.
Jag hade bestämt med Hanna att vi skulle gå hem tillsammans eftersom vi bor skitnära varandra och det är en jäkla utmaning att ta sig hem från trollbäcken. Men hon bestämmer sig för att sova hos Goffe så jag visste inte hur jag skulle komma hem ett tag eftersom att jag inte ville gå genom skogen själv, det slutar med att Natta också ska till Krusboda och sova hos en kille och Adde och Simon följer oss.. Det var ett äventyr i sig och det tog en evighet. På vägen fick vi stanna för att Natta skulle spy, vilket alltid är en stämningshöjare! haha!  Nej men, det var lugnt, ingen orkade bry sig om någonting. Vi tog en genväg jag har upp till krusboda, vilket är upp för en jävligt brant backe som nu också pga snön är väldigt hal. Jag klättrade upp ganska lätt och sedan stod jag där uppe och tittade när Natta försökte ta sig upp, skrikandes, halkandes och klängandes på Adde, jag höll på att kissa på mig av skratt. Nåja, klockan sex var jag hemma, heeelt död, men det var nice!!

Idag ska jag se Daybreakers med Robin!






Kommentarer
Postat av: Sara

:'(

2010-01-24 @ 19:50:37
URL: http://svisch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0