What happened last night?

Datum: 2010-02-14 | Tid: 19:56:21

Jag har så tråkigt i min isolation att jag beslutade mig för att återberätta min helg. Det blir kul.
Tror jag.
Till min hjälp har jag roliga illustrationer med bilder från Google, och musik som passar dagarna utmärkt.
Awesomness?
Let's begin!

 


(Nu var ju jag mer eller mindre nykter hela helgen, men ändå)


Fredag!


 

Okej, det finns alltid positiva saker med att vara jag. Som till exempel det faktum att jag och mina klasskompisar är lediga varje fredag.
Efter vi kom hem från bion dagen innan så låg jag och kollade på Skins tills jag däckade, och sen degade jag bara omkring i min säng hela dagen.
Skulle kolla på episod 3 av Skins med Sara men hon skulle ut och festa. Till slut så sa hon att jag kunde komma över och att vi kunde mötas i centrum för hon skulle ändå dit och möta grabbarna. Jag satt och spelade The Sims 3 och undrade vart fan Sara tagit vägen, så jag gick och kollade min mobil. Hon hade ring två gånger och messat tre.

 

Anyway, fortsatte spela The Sims tills jag blev bortkörd och sen när jag började inse hur tråkigt jag hade det, så kom jag ihåg att grabbarna hade sagt att de skulle kolla på OS. Så jag gjorde några samtal, och gjorde mig sen i ordning lite snabbt. Sen drog jag till Fredde och satt där och hängde tills Bella ringde Johan och sa att vi kunde komma hem till dem eftersom det var där vi skulle kolla.
Sagt och gjort, vi gick dit och jag satte mig direkt och spelade Wii och Super Mario. Detta utvecklades till ett event och alla hade sin tur. N1 och N2 kommenterade hela tiden när vi körde och sa att de kunde göra det mycket bättre.
Fakta:
De var sämre än oss!

 

 

Jag blev grymt uttråkad efter ett tag och gick ut i köket för att raida BF's kylskåp och frys. Hittade ett gäng hallon och fick världens snilleblixt. Jag skulle baka! Och inte vad som helst -  jag skulle baka hallonpaj!


Sagt och gjort, jag letade recept på smuldeg och sen kom Filippa och hjälpte till. Detta blev också till ett event, och sen behövde vi vaniljsås till pajen så då fixade vi till det också (fast vi failade, det luktade pannkakssmet) och då fanns det äggvitor över så då gjorde vi maränger också, och sen gjorde vi chokladpudding. Notera att klockan var runt två då.

Det var en timme kvar tills invigningen. Jag och Fredde drog till Statoil för att köpa cigaretter och eneregidryck, och jag köpte folköl för 73:50 och gnällde över detta hela promenaden hem (vi missade bussen).

 

Vi lyckades tajma perfekt och klev in genom dörren samtidigt som det började. Sen satt vi i en timme och kollade på indianer som dansade och ländernas representanter när de paraderade in och vinkade glatt. Folk droppade av långsamt och till slut var det Chrippa, N1, Olle, Erik, Fredde, N2 och Sara kvar. De tre sistnämnda drog någon gång vid fem.

Erik stannade hela OSinvigningen ut innan han smet iväg, Olle däckade på soffan och jag, Chrippa och N1 satt kvar och kollade på TV. Jag fick inte gå och lägga mig för varken Chrippa eller N1, för då skulle jag inte vara med i "De fantastiska tre". För att få det skulle jag vara uppe till Filippa skulle upp klockan halv åtta. Jag dåsade till då och då, blev bitchslappad osv. Kommer speciellt ihåg att jag trodde jag var vaken, men helt plötsligt så stod Chrippa med en macka framför mig och N1 som låg och halvsov på min höft. Dessa gav han till oss och vi åt upp dem, och sen blev N1 upptvingad att sitta bredvid Chrippa, och jag blev bitchslappad igen.

Vilken fantastisk trio vi är.

 

När Chrippa äntligen gav upp så var det en kort diskussion om vem som skulle ta Pontus rum och vem som skulle sova på soffan. Jag tog till slut rummet, men det var efter mycket övervägande eftersom kudden jag låg och gosade med blev stulen av N1 och jag bara skulle få den om jag sov på soffan. Sängen och dess komfort vann, men när jag väl gick och la mig så såg jag en madrass så jag gick ner, drack vatten och sa till Olle (som hade vaknat) att de kunde lägga sig där uppe också. Sagt och gjort - jag gick upp och hjälpte Olle med madrassen, N1 kom upp, gick ner och kom upp igen. Jag hoppade undan så han fick plats i sängen då den var större än madrassen. Vi somnade och vaknade igen vid två, det var då...

 

Lördag


 

När vi vaknade så gick vi omkring som levande zombies ett tag och sen efter att jag hade varit på toaletten så hade vi bestämt att vi skulle till Centrum för att käka. Sara messade och Bella hämtade pantsäckar. Vi gick till bussen och tog oss till centrum, pantade och åt sedan under trappan. Sara kom, och sen började vi prata om att vi skulle kolla på Skins och att grabbarna skulle basta. Sen helt plötsligt skulle vi göra middag. Vi gick till Coop och köpte ingredienser till Chicken tikka masala och blåbär till en blåbärspaj. Sen gick Bella och Sara hem till BF och jag drog med grabbarna för att basta.

 

Det var fett kul, och jag och Olle gick ut och rullade oss i snön tre gånger.
Det som inte var lika kul var att jag inte riktigt hade tänkt mig för så jag duschade och bastade i mina trosor och bh, så jag fick ta mig till BF med blöta trosor och ingen bh på, sen löste allt sig.

Vi drog hem till BF, maten stod typ framdukad. Åt god middag och åt übergod paj. Sen gick jag upp och spelade Rock band på Xboxen. Bella joinade mig och vi körde på en gubbe döpt till Nana. Helt plötsligt var alla där uppe i några minuter innan grabbarna drog till Konsum för att köpa chips och sånt. När de kom tillbaka kopplade vi in datorn i TV:n och kollade på Skins.

 

Först var det bara Chrippa som kollade, medan de andra grabbarna försökte få igång NHL, men de hittade bara en kontroll så de kom ner och satte sig och kollade med oss. The plot thickens - längtar tills nästa avsnitt!
Efter detta började diskussionen om vad vi skulle kolla på nu, och jag orkade inte bråka så jag gick upp och spelade Rock band igen. Sen kom Filippa hem och visade mig en film på när de dissekerade en korv på jobbet, och Bella joinade mig i spelandet. Då fick jag syn på monopolet. Vi avslutade spelat och tog monopolet och gick ner i köket.
Spelade våran runda (jag vann) och by then så hade grabbarna också fått upp ögonen för detta så de ville köra. Resulterade i att jag var bankir/N1's ekonomiska rådgivarna och pengasortera och Sara gjorde samma sak, fast för Olle.


Måste säga att grabbarna har en helt annorlunda spelstil. De slängde pengar omkring sig gav någon ett par tusen när betalningen var på mycket mindre, jämnade ut saker så att de förlorade på det osv. Aldrig sett något liknande.
Olle spöade i alla fall skiten ur de andra, och sen körde de en omgång till och då vann N1. Riktig fest!
Vi gick in till vardagsrummet och jag satt på Facebook, grabbarna gjorde pizza och sen somnade jag ett tag medan jag väntade på att bussen skulle gå och jag kunde åka hem.
Olle och N1 väntade på bussen med mig och när den kom var jag skitlycklig. Ville bara hem och sova.
Somnade direkt och vaknade upp till...

 

Söndag

 

 

Vaknade vid tre, värmde mat, kollade på Gamer, kollade på Vampire Diaries, pratade med Sara, Facebookade, låg i sängen.
Var menat att jag skulle skriva på Issues och städa mitt rum, men inget av dem har blivit gjort.
Riktig fail!

 

Den som lyckades läsa igenom allt det här får fan en medalj av mig!

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Camilla

jag läste varenda ord!

2010-02-14 @ 21:29:57
URL: http://kimilla.blogg.se/
Postat av: Hannan

Langa en medalj:P

2010-02-14 @ 22:22:11
Postat av: Kim

bara om ni uppskattar mitt hårda arbete med bildklippen

2010-02-15 @ 01:35:59
URL: http://kimilla.blogg.se/
Postat av: Emmacornelia ♥

Hangover! Sjukt rolig film : )



Emmacornelia

2010-02-17 @ 10:57:53
URL: http://emmacorneliia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0