Framsida på bok

Datum: 2010-03-21 | Tid: 19:51:11
Jag tycker alltid att det är en del av det roliga att hitta en framsida till sin bok. Det är ju den som ska avgöra för många om man vill läsa boken eller inte. Jag har en idé om hur jag vill ha min Issues-framsidan, men jag har ingen möjlighet att göra den själv. Jag har dock frågat Alex, min klasskompis om hon kan göra den åt mig och hon har sagt att det kan hon, så nu måste jag skissa på hur jag vill ha den.

Ska försöka förklara så gott det går.

(Jag har inte gjort någon av dessa bilder, utan lånat dem från deviantART och Goggle...all creds till skaparna)

Det här är den huvudsakliga skissen jag har i mitt huvud. Det ska vara på en tjej i vector. Hon ska ha slutna ögon. Basically som på bilden nedanför.



Men, jag vill att hennes ansikte ska vara mer diagonalt, som om hon tittar uppåt, och så ska hennes hår prydas av random saker, lite som Sarah Dessen's framsidor.




Jag vill inte att de ska utgöra håret, utan bara ligga med vågorna som håret skapar. Bakgrunden ska också vara svart, så man kommer inte tydligt se att det är hår. Kan också tänka mig rosa hår.




Annars skulle jag kunna tänka mig något sånt här, där man inte ser ansiktet alls, utan bara ett par händer, ett par ben eller något liknande.


Fonten har jag inte lyckats lista ut hur jag vill ha än, men när jag ser boken framför mig så är den lite spexad och inte bara text. Kan tänka mig att det är ett hjärta ovanför I:et.


Låter det skitskumt/skitfult?







Kommentarer
Postat av: Camilla

låter spännande! Sitter här och önskar att jag kunde måla så att man bara kunde måla något asfint och det blev precis som man ville..!

2010-03-21 @ 20:03:59
URL: http://kimilla.blogg.se/
Postat av: Kim

men typ som jag då...börjar inse att jag inte kan rita om det ens vore för att rädda mitt liv

2010-03-21 @ 20:10:48
URL: http://kimilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0