MacAttack och Kimbob är i farten

Datum: 2009-04-10 | Tid: 14:05:44
Ja kära vänner. Igår var det spännande. Det blev inte alls som planerat med various tv-spel och en halvsen kväll. Nej då, inte alls. Det första som hände när jag kom dit var att Krullis föreslog att vi skulle klara ut demon. Så vi satte igång Resident Evil-demon och började spela, vi började till och med lägga upp strategier för hur vi skulle göra och det slutade med att vi sprang omkring för att undvika den där jäveln med säck över huvudet (som tydligen gjord en odödlig) och motorsåg i handen, och till slut lyckades vi. Någon gång mitt emellan så kom John in och behövde Goffes och Krullis hjälp med att putta ut bilen på gatan så den kunde bogseras till en verkstad. Han hade nämligen tankat den med bensin och den går på disel. Goffe la ett par hundra kommentarer om det och alla skrattade...alla utom John. Sen när demon var slut så slutade det med att vi följde med John till Tyresö Centrum för att kolla på om spelet fanns begagnat. Vi hade båda fått upp törsten för det och kände att vi ville fortsätta. Så vi kom dit och letade, Bengt och Krullis stod mest bredvid medan jag frustrerat bläddrade igenom fodralen, samtidigt som jag började snyfta och klaga över att det inte fanns.

MEN DET GJORDE DET MINSANN!

Krullis gick och lämnade in massor av spel och frågade sen om det fanns. Han i kassan sa att det gjorde det och tog upp fodralet. Jag började nästan skratta av lättnad samtidigt som han berättade att det kostade 600. Jag och Krullis tittade lite på varandra samtidigt som jag tror att vi båda övervägde om det var värt det.
För min del var beslutet redan taget. Jag hade de 300 kronorna jag fick av Nettan i väskan så jag kunde betala min del. Så Krullis och Bengt gick och tog ut pengar och jag letade efter andra roliga saker. Sen betalade vi och spelet var vårat!
AAAAAAAH.

Nästa steg var då Konsum...eller Coop...whatever... och vi köpte godis innan vi åkte hem. Det första vi gjorde var att sätta igång spelet och sen körde vi i princip hela dagen. Från klockan fem, halvsex till tre. Ungefär 10 timmar. Vi är typ vid slutet nu, men jag vill bara fortsätta spela. Törstar nästan efter det, kan man säga.



Det var uppenbart att det satte sina spår för när vi sen gick och la oss så pratade vi bara om spelet, och sen drömde jag om det, t ex att jag var en av karaktärerna och att vi skulle spränga saker, och skjuta folk. Fast det var inte zombies för enda gången jag drömmer om dem är när jag har mardrömmar och blir jagad. Inte najs.

Nåja, ska avsluta nu och börja göra mig i ordning för jag ska till mormor på middag. På söndag är det ON igen. Då ska MacAttack och Kimbob döda den stora stygga bossen och rädda världen. Själv tycker jag att Sheva (som min karaktär ursprungligen hette) är mycket coolare än Chris. Jag menar hur många gånger ser man en söt liten..nån etnisk blandning springa omkring med världens biff och skjuta saker.



PEACE OUT
/ Kimbob ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0