Två kakor, men du får bara äta en...eller?

Datum: 2009-04-04 | Tid: 13:54:47
Väldigt långsökt namn, men det är det bästa sättet att förklara situationen.
Det är så här att jag har sedan några veckor planerat att åka till Hultsfred med ett gäng kompisar. Allt var frid och fröjd ända tills det visade sig att min mamma hade ljugit för mig angående den semester vi enligt henne skulle ta "första veckorna på sommarlovet", men som nu istället infinner sig exakt samma vecka som Hultsfred. Av tio veckor sommarlov så måste allt hända då. Åh hurra. Det skulle inte förvåna mig om Sian får för sig att hon ska komma v. 28 hon också bara för att förvärra situationen.
Men i alla fall. Det är här mitt dilemma ligger, för jag vet inte vad jag vill mest.

Visst det vore skönt med sol och bad och bara slappna av, men det är grymt långtråkigt och jag har absolut ingen att umgås med förutom mina böcker och min musik. Det är tidiga kvällar för att visa hänsyn till alla andra och tidiga mornar för att mina föräldrar får för sig att jag ska äta frukost när jag bara vill slappa av och sova ut. Den äldsta av mina kusiner (som också ska med) blir 16 och han är ingen partymänniska, den andra är 14 och får inte följa med. Dessutom är jag ingen social person så jag tar inte kontakt med andra människor, om det inte är sista kvällen eller jag blir desperat.

Sen har vi ju då festivalen. Där är kompisar, alkohol och musik, och inte musik från en iPod utan liveband. Det säger ju sig själv hela saken, och det finns ingenting mer att säga mer än att det kommer att bli grymt kul (oavsett om jag är med eller inte).

Så det är två kakor, men jag får bara välja en av dem eftersom den andra försvinner om jag väljer den ena.
Därför försöker jag sitta och hitta andra kakor (i.e andra festivaler eftersom jag inte tror att det går att boka om en resa för att jag vill göra något annat just den veckan). Vi har ju Peace & Love och Way out west också, båda två inom räckhåll. Då kommer nästa problem; jag har inte lust att betala 1400 bara för att vara på en festival, där det är typ..en eller två band som jag faktiskt tycker om. (Visst, hela festivalgrejen kan ju gå ut på att delvis uppleva och upptäcka nya band, men ändå). Hultsfred är den enda festivalen där det är fler än fem-sex band som jag faktiskt vill gå och se (Kings of Leon, Lenka och Franz Ferdinand är bara några av dem).
Och nu sitter jag här och försöker desperat komma på en lösning till mina i-landsproblem.
Ska nog ta en promenad och tänka lite mer.

(ååh, jag såg just en citronfjäril flyga förbi ett par hus längre bort...VÅR!)

/ Kim ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0