you treat me just like another stranger

Datum: 2009-12-20 | Tid: 21:06:54
Okej, så igår...
Vad hände egentligen?

Jo, det började med att jag jobbade, vilket inte var så där jättekul. Jag hade förväntat mig en snabb hockeymatch men fick Eddie Izzard som drog ut på tiden innan pausen och innan vi fick gå hem. Ikväll var det GYGO och jag var så otaggad på att jobba att jag bara ville dit.
Men sen när jag väl hade slutat så var klockan halv elva och de skulle stänga ett - det kändes med andra ord grymt värdelöst och slöseri med pengar att åka dit. Fast eftersom jag redan stod vid tunnelbanan (och efter Saras; nu kommer du hit, SÄGER JAG!), så hoppade jag på den och åkte till Gamla Stan. Jag fick sällskap av Dennis (a.k.a minikim) till Slussen.

När jag kom dit så var det först det obligatoriska "hälsa-på-alla-du-känner-och-alla-du-har-träffat-på-typ-på-fest-eller-dylikt"-momentet så jag tog min tid och kramade om folk, sen gick jag och köpte en cider som jag snabbt hällde i mig eftersom dansgolvet kallade på mig, som vanligt!

Vi dansade och shottade och sen straxt innan de skulle stänga så ska vi alla hämta ut våra jackor. Det är här mitt lilla äventyr tar en ytterst oväntad vändning.

Jag hör i bakgrunden om några som ska på efterfest, och jag är personligen inte redo för att åka hem än eftersom det är så sällan man kommer ut nu för tiden, att man måste ta vara på det (sa hon som var ute dagen innan också...). Så jag vänder mig om och halvskriker (pga musiken); "Hörde jag efterfest?"

Introducerar Jesper och Felix.

Hade lagt märke till dem tidigare under kvällen eftersom Felix var aslik min kompis pojkväns lillebror, a.k.a David/Robin/Robert Patinson (håret!) och helt plötsligt så stod jag utanför The Leffeys med två nya bekantskaper och tolv kronor i min vänstra sko, på väg mot Chaplins. Vi stod där ett tag och småpratade eftersom vi väntade på några andra, och sen bjöds det på tranbärslikör (som gjorde mig rejält full), och en tur in till Hötorget.

Vi kom in där gratis eftersom det var nån som kände nån osv och sen försvann de andra tre tjejerna (Matilda, Emma och Klara/Clara) och jag satt kvar med Felix och Jesper.
Riktiga myskillar!

Dansade, drack, dansade och sen fyllekäk på donken. När det stängde så hade de andra tjejerna hittat några fulla gubbar som kom från Australien och helt plötsligt, istället för att ta nattbussen hem från Centralen, så fann jag mig själv gående till Slussen, med snöbollskrig etc.

UNDERBAR KVÄLL!
Tackar alla som var med.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0