Sleepless in Tyresö

Datum: 2009-03-31 | Tid: 00:34:11
Ja, så sant som det är sagt. Jag sitter och är trött som faaaen, men så fort jag går och lägger mig så blir jag helt anti sömn helt plötsligt. Inte kul, inte kul alls. Speciellt när mina ögonlock håller på att stängas (i.e de är trötta) och min hjärna går på högvarv på samma gång.
Åh nej, inte mys.

För att fördriva tiden vettigt (så vettigt som det nu kan vara att fördriva nyttigt sovtid) så satte jag mig ner och började läsa igenom bloggar. Något som jag faktiskt aldrig någonsin gjort förut...om det inte varit en snabbkoll på ett roligt inlägg, eller en kompis blogg. Men på senaste tiden har jag faktiskt varit inne på Kenza's blogg minst 4 gånger. (=världen kommer snart gå under och apocalypsen närmar sig, för sånt gör inte jag...det strider mot min anti-populära-bloggar-attityd) Och jag var faktiskt inne på Mest aktiva och Mest besökta och tog mig en titt. Vad ska det bli av med mig?
Herregud.

Samtidigt sitter jag inne på Facebook, en annan väldigt rolig hemsida som jag hatade för sisådär...ett par måndar sen. Jag förstod mig verkligen inte på hysterin på en basic Myspacekopia (som det var då i alla fall) men till slut hakade jag på (annan meningsstruktur kan vara; I joined the dark side) och nu är det som en naturlig grej för mig. Mest pga Pet society, Sian, Jason och massor av andra människor som jag egentligen inte känner men älskar ändå pga av deras intresse för McFly... okej Sian's och min relation har nog utvecklats lite mer än så. Hon har ett foto på mig på sin vägg, så ja... HAHA

Något jag aldrig kommer att trivas med däremot, det är att fika. Det är överskattat och bara obehagligt att lägga sitt öde i händerna på någon som man 1) inte vet var han eller hon har haft sina händer, 2) kanske spottar i degen/kaffet/teet 3)är en hämndlysten lönnmördare som vill hämnas på världen av någon oförklarelig anledning.
Dessutom tar de för mycket betalt. En chokladboll är inte värd 15-20 kronor oavsett hur god den än är. Då kan man lika gärna köpa en delicatoboll på ICA för sex kronor (3 för femton, tjoho!) och dricka te runt sitt eget köksbord. Ekonomiskt och inte alls lika farligt. Alla vet ju att delicatobollar är massproducerad och åker på ett rullande band. Det enda man kan råka ut för är kemikaliska ämnen och oljor om saker går fel.
..
trötthet tar ibland fram mina sämsta sidor.
Men men.

Peace
/ Kim ♥

Kommentarer
Postat av: Isabella

haha, du är så jävla sjuk kim xD

Fika är mysigt på café med:) Det är bara du som är så anti-allt innan du har prövat det ett par gånger ;)

2009-04-02 @ 21:24:34
Postat av: Kim

jag har gjort det fler gånger än du anar, och jag har aldrig förstått mig på det "charmiga" med det.

FY

2009-04-04 @ 13:38:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0