Bad dream

Datum: 2009-11-18 | Tid: 14:42:15
Så igår när jag gick och la mig ställde jag klockan på halv sju och hade en liten plan att jag skulle duscha, äta och sminka mig på morgonen. Så, hur gick det?

1. Klockan ringde halv sju, jag satte mig upp med ett leende på läpparna, rullade upp rullgardinen, hoppade in i duschen, åt en stor frukost, sminkade mig och åkte iväg.

2. Klockan ringde halv sju, jag snoozade en stund, åkte iväg till skolan, oduschad, osminkad men pigg och glad pga den extra sovstunden jag fick.

3. Klockan ringer, jag snoozar i sömnen, jag snoozar medvetet, övertygar mig själv om att jag förtjänar mer sömn och kommer vara piggare om jag får sova lite till, blir väckt av pappa, är på skitdåligt humör, åker till skolan, oduschad, osminkad, okammad och på skitdåligt humör trots de gyllene minuterna jag fick sova.

Vad tror ni`? 1, 2 eller 3 ?


Vi hade nationella i svenska b idag, vi hade fem timmar på oss att skriva. Den första kvarten satt jag och tittade när alla klasskompisars fingrar flög över tangentborden, eller inte flög, de måste ha slagit på tangentbordet så mycket det lät när alla skrev. Jag satt och tänkte på att det verkligen märktes att vi går "skrivar-linje".
Jag satt rätt långt bak och brevid mig satt en okänd kille och spelade harpan. Men när jag kom ut ur skrivstilleståndet eller vad jag nu ska kalla det gick det en och en halv timma, sen varj ag klar. Jag tycker alltid det är pinsamt att gå bland de första för det känns som att alla tror att man är en slaker/too-cool-for-school-unge så jag satt och läste igenom min uppsats tjugotusen gånger och efter två timmar och 45 minuter lämnade jag in uppsatsen.


Ikväll ska jag jobba! hare braaa

Eller juste! jag satt och hade en liten nostalgi-tripp med oc och när jag tittade på den här så upptäckte jag en rätt rolig grej, ni måste lyssna på hans pipiga röst när han säger "one more time" efter ungefär 43 sekunder! jag dör en smula varje gång!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0