Kim tipsar

Datum: 2009-11-12 | Tid: 22:25:02
Idag mina små elever så ska fröken Kim lära er hur man fördriver tiden och samtidigt bidrar till de ökade koldioxidutsläpp som sker runt om i värden.
Vi tar det i enkla steg så att alla förstår.

1. Till och börja med så samlar du ditt kompisgäng (för att detta ska fungera behövs minst EN med körkort) för att titta på en film.

2. Sen väntar du i x antal minuter på att samtliga bekanta ska vara närvarande så att filmen kan börja.

3. Kolla på filmjäveln.

4. Sitt kvar hos kvällens värd (vanligtvis där man alltid är då det visas film) och fundera lite på vad du och dina vänner ska göra.

(För att detta ska fungera krävs ännu en faktor - nämligen att någon/några i gruppen är sugna på någonting, godis, energidryck, pommes vad som helst, men vet sedan innan att de är för lata för att faktiskt GÅ till sin destination)

5. Nämnd körkortsvän går och hämtar bilnycklar samtidigt som du väntar tålmodigt utanför, alternativt slåss lite kamratligt med någon/några av de andra i gruppen.

6. Åk till er destination (Samtidigt som ni gör det får ni gärna lyssna på dålig musik och ha en kamrat bredvid er (självklart måste du sitta i mitten) som spelar luftgitarr och sjunger till den dåliga låten. Helst ska ni må lite psykiskt dåligt också, det ger ökad effekt, jag lovar).

7. Införskaffa det ni ska (Helst ska du, eftersom du sitter i mitten, få alla dörrar igenslängda i ansiktet på dig, och bli inlåst i bilen med en shockerad min också)

8. Åk sedan runt utan någon som helst aning om vart ni ska, eller vad ni ska göra. Till exempel kan ni ju åka ner till en idrottsplats, svänga in på parkeringen och sedan bli utmanad på 60 meter för att sedan vända om och köra tillbaka, men det är helt upp till er.

9. Vänd sedan tillbaka och bli hemskjutsad av nämnd körkortsvän, ta dig ur bilen och bli lite butter när du morrar ut "tack för skjutsen" även fast du är åksjuk av allt svängade och hackade eftersom nämnd körkortsvän kör som en apa.

10. Kliv in genom ytterdörren (är du rökare kan du ju sitta utanför och ta en kvällscigg innan) och känn hur värmen sprider sig i kroppen samtidigt som du vet att du gjort något väldigt bra för miljön.






Kommentarer
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

haha fast det vet du ju redan att den är;)

2009-11-12 @ 22:31:07
URL: http://pyttis.blogg.se/
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

haha nja det tror jag jag skippar.

Läste twilightböckerna på svenska fast en del sa att de endast ska läsas på engelska..men jag blev ju bevisligen frälst ändå så så kass kan översättningen inte vara..det är ju ändå duktiga översättare som sitter och jobbar med det.

2009-11-12 @ 22:43:15
URL: http://pyttis.blogg.se/
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

fast de flesta engelska namn blir ju rätt på svenska med liksom.. Bella är ju Bella Edward är Edward.



Och hmm originalspråk..vet inte om man/jag kan tycka så..liksom man måste i så fall lära sig en jäkla massa språk för att kunna läsa alla böcker som ges ut på sitt originalspråk.

2009-11-12 @ 22:53:51
URL: http://pyttis.blogg.se/
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

jag har också varit mycket sån med engelskan särskilt när jag gick på gymnasiet..drömde till och med på engelska.

2009-11-13 @ 10:37:08
URL: http://pyttis.blogg.se/
Postat av: Julia Swalander

Hej vilken fin blogg du har:) Jag tänkte be dig om en liten tjänst, för det är såhär..

Min pojkvän och jag bor ca. 4timmar ifrån varandra, och för att komma till varann så reser

vi med Swebus. Och nu är vi med i en tävling där vi behöver just Din hjälp för att kunna

vinna dethär.. Det vi tävlar om är fria resor hela vårterminen.

Genom att bara klicka på länkarna och sedan trycka på "Rösta upp" knappen, så har du hjälpt oss.

Detta tar inte ens en minut, men det betyder så mycket mer!



http://www.studentresan.swebusexpress.se/?page_id=2&mid=49

http://www.studentresan.swebusexpress.se/?page_id=2&mid=54



Ha en bra dag!♥

2009-11-13 @ 12:33:43
URL: http://juliaswalander.blogg.se/
Postat av: Rebecca Utan Räkor

Så eh...när gjorde ni detta? haha

2009-11-13 @ 16:50:00
URL: http://alltutom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0