Tjofaderallan hippdedipp

Datum: 2009-10-25 | Tid: 00:03:23
Jag är för trött för att komma på en anständig rubrik, men ändå ska jag ägna säkert 30 minuter åt att återberätta historian jag och mina kära vänner och kollegor har skapat under dessa dagar då jag inte alls har haft tid att blogga.
Har några bilder också, men jag är för lat för att lägga upp nånting som tar tid, och min dator vill inte riktigt sammarbeta med mig heller, så jag skriver bara en lång text, med många paragrafer istället, så blir det lättare att läsa!
Mmmkay?

Vi börjar från början.
Fredagen avslutades med Historialektionen där jag gjorde absolut ingenting utan bara satt och väntade på att skoldagen skulle vara över, så jag kunde påbörja mitt höstlov. Jag och Camilla åkte hem till mig och kollade på när mammor födde barn, för att fördriva tiden innan jobbet.

Jobb, tänker ni nu. Och ja, jag jobbade igår. Det är Walking with dinosaurs på Globen och det pågår hela helgen. Så vi åkte in dit, förväntade oss att vi skulle sluta jättesent, men fick sluta runt nio. Jag hade sagt till Sara att jag skulle ringa om vi slutade någorlunda tidigt så jag gjorde det och det visade sig att alla grabbarna skulle hem till N2, så dit begav vi oss (jag, Camilla och Filippa).

Vi kommer dit, (efter en snabb tur hem till Sara för att låna hennes toalett och antiperspirantspray), och N2, Chrippa, Fredde, Gogge, N1 och Sara sitter i köket och diskuterar.

Tiden fortsätter och vi hamnar i vardagsrummet. Rökning, skitsnack, mer rökning osv. En vanlig kväll helt enkelt. Olle kommer dit, och de kör poker. Jag läser ur bibeln och ur barnsagor utan att någon lyssnar på mig (som vanligt). Som sagt. En helt vanlig kväll.

Camilla drar hem. Sen drar Olle och Gogge hem, och kvar sitter vikingarna och fortsätter att prata skit. Det var meningen att jag skulle åka hem tidigt och sova eftersom jag skulle börja jobba klockan 10 dagen därpå (idag), och jag beslutar mig för att sova hos Sara eftersom min jobbtröja ändå är kvar på jobbet.

Så blir det inte. Sara blir aspackad, vi sitter i N2s badkar och dricker och snackar. Sen ska Filippa och Chrippa hem, eftersom Filippa inte orkar sova hos Sara heller, utan vill åka hem och sova. Men hon missar bussen, kommer tillbaka tvingar upp Sara som ligger på N2 som ligger på mig i soffan (inte najs) och sen blir hon sur för att det tar så lång tid så hon går hem ändå.

Sara försöker få med mig hem till henne, men jag säger att jag sover hemma istället, eftersom jag inte är redo att gå hem än (trots att klockan börjar närma sig...för sent). Så hon går hem och kvar sitter vi.
Pratet fortsätter och N2 blir trött och vill att vi ska gå.

Runt 04:00 så går vi till Statoil, där jag köper en French hotdog som smakar skit. N2 drar hem, och kvar är jag Åhlén (som bytte ut Gogge och Olle. i.e han kom dit när de drog), N1 och Fredde. De låter inte mig sitta på bänken och jag slåss om det, men mislyckas rejält.

Bussen som Åhlén ska med kommer, och av hoppar två killar. N1 känner en av dem, och den andre presenterar sig för mig. Det skrämmer mig när han vet vad jag heter och först tror jag att han också heter Kim. Men sen säger han; "Du gick i samma klass som min syrra." och då trillar polletten ner, och jag inser att det är Viktor Gunnarson, Julias äldre brorsa. Jag blir ärligt talat helt ställd.

Sen går jag, Fredde och N1 hemmåt, jag svänger av vid Nyboda och de går hem till sig. Kommer hem vid fem och däckar i sängen.

Vaknar upp tre timmar senare, hoppar in i duschen och går sen och lägger mig igen. Det där dags för jobbet och jag har aldrig varit så otaggad.
Kommer dit, möter Camilla och tillsammans beger vi oss mot Globen.

Sammanfattningsvis;
* Walking with dinosaurs är ett popcornevent. Jag hatar från och med popcorn, hur goda de än är.
* Det går att klara av att jobba med 3 timmar och 50 minuters sömn i bagaget. Svårt, men det går.
* Rökning kunde inte ha varit underbarare
* Övertrötthet gör livet roligare

Efter insläppet till den tredje (och sista) föreställningen så får jag flytta över till hovet, där Muse ska spela. Det är awesome, och jag stöter på många bekanta ansikten. Katti visste jag skulle komma, så henne messar jag med. Men sen dyker Åhlén upp från ingenstans och jag hör Johan prata med honom lite snabbt. När jag byter kiosk så stöter jag på Åhléns kompis, Viktor Gustafsson och hans flickvän. De handlar av mig och sen ser jag Viktor igen när han går förbi kiosken för att göra någonting.
Jag träffar på Robin och Erik, och Camilla står och partar med dem till Muse sen när hennes pass är över. Jag joinar dem fast lite längre ifrån.
Sen när vi ska gå därifrån så stöter jag på Ronny.

Jag, Camilla och Åhlén (som oväntat hoppar på 72:an) åker hem, och jag träder in genom ytterdörren, säger att jag kommer snart eftersom jag håller på och röka, och berättar sen en sammanfattning av denna sammanfattning för mamma och våran granne som är på besök.

Nu ska jag gå och lägga mig. Äntligen!
Tack och hej, leverpastej!


Ps. Och glöm inte att dra tillbaka klockan ;D

Pps. Jag har en konversation som jag ska lägga upp, men jag gör det imorgon ;D







Kommentarer
Postat av: emma

sv: HAHAHAHAHHAHA välkommen till klubben! :D

2009-10-25 @ 00:22:25
URL: http://emmawikstroem.blogg.se/
Postat av: Sara

Kommer sakna dig med kompis

2009-10-26 @ 00:26:32
URL: http://svisch.blogg.se/
Postat av: Anonym

fin blogg!

2009-10-26 @ 06:18:08
URL: http://sandibel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0