Jobb, död snö och gossip girl

Datum: 2009-09-20 | Tid: 14:18:27

 

Igår var en av de lättaste och jobbigaste dagarna i hela mitt liv. Vaknade som sagt klockan nio och kunde inte somna om. Jag och Sara låg och kollade på Black Beauty och åt mackor och stekta ägg. Sen fick jag låna ett par jeans och ett par strumpor, och tillsammans med Filippas tröja tvingade jag mig själv in till Gullmarsplan. Träffade Bella där medan jag väntade på Camilla, och tillsammans gick vi tre upp till Hovet för att jobba. Vi blev mötta av Jakob som berättade att Camilla var flyttad till Globen direkt, och att jag skulle stå i Pasta och att Bella inte skulle till Polar.

 

På hovet är det i princip dött, inloggningen funkar inte, det finns ingen mat och det är typ inget folk alls. Jag går till Pasta och känner mig helt vilsen för att det var så länge sen jag gjorde allting.

Behövde dock inte stå där så länge. Hade precis fått i mig min mat, och småpratat med Kim, Jenny och Jakob när Lotta kommer och säger att jag ska gå över till andra sidan. Tillsammans med Bella, Kalle och Kim den vita går jag till Globen för att ställa upp två tillfälliga dryckeskiosker under pausen för cirque de soleilshowen. Vi säljer inge vidare och sen går vi upp och bara sitter. Jag och Bella städar ut hela Bellas kiosk och gör i ordning, och detta håller vi på med i tre timmar.

 

 

Sen är det dags för andra showen, och då öppnar vi upp en kiosk på A-planet tillsammans och har insläppet och pausen, och mellan de två så har jag och Kim pennfighter, och vi kör land och stad och leker charader.

Stänger snabbt efter pausen och hinner iväg lagom till tio. Röker min första cigarett på åtta timmar och väntar på bussen. Har en stor svart sopsäck med chips och godis med mig och kommer hem till Fredde strax innan elva. De blir överlyckliga när jag tar med mina goodies, och sen sätter vi på filmen som jag har längtat efter att få se hela dagen. Är svinigt trött men bryr mig ändå inte.

I början är filmen ganska läskig och jag sitter och vill inte kolla, men efter att man har fått se Nazi-zombiesarna så är det bara roligt, för de ser så roliga ut. Och filmen blir bara komisk. En riktig jävla splatter film.

 

Är hemma ungefär två och sitter lite vid datorn, och kollar lite på gossip girl innan jag däckar och vaknar upp tolv timmar senare.

 

Väldigt skön dag.

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Camilla

FIck ni godis ? :o

2009-09-20 @ 14:47:56
URL: http://kimilla.blogg.se/
Postat av: Kim

yupp

2009-09-20 @ 14:53:46
URL: http://kimilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0