Skärgårn' är härlig

Datum: 2009-09-13 | Tid: 19:35:48



Fredag:
Led igenom de sista timmarna i skolan och bara väntade på att få sluta. Niklas (den jäveln) fick gå tidigare, men jag och Camilla fick stanna hela lektionen ut.
Åkte hem till mig, och pratade lite med om att slänga in packningen i bilen så att det skulle bli lättare att ta sig det (eftersom jag, Camilla och Olle var tvugna att åka kommunalt dit), och jag hoppade in i duschen och packade klart. Vi var iväg och påväg mot Gullmars innan de bilåkande hade startat sin resa. Fail på dem.

Trots det så anlände vi i Norrtälje väldigt mycket senare än alla andra, och det första vi får höra är: "Det finns inga sängar kvar."
"Synd," säger jag. "Men jag ska ha en säng, jag åkte buss hit, jag tänker fan inte sova på golvet."
Så jag fick klämma ihop mig mellan Sara och Katti och har nu min sovplats i en skåra mellan två madrasser. Najs najs.
Camilla och Olle delade rum, och Olle fick ligga på golvet.
Vi drar igång med drickandet och sen...ja, sen går det som det brukar gå på fyllan. Jag och Sara går och lägger oss runt ett, och jag vaknar runt tre igen och går upp och är fett pigg och fortfarande full. Vi drar till Bryggan och sitter där ett tag innan vi går hem igen.

Lördag: Vaknar vid nio och kan inte sova om. Har då sovit i ungefär fyra timmar. Går upp och äter min kalla risgrynsgröt och njuter av den. Sen går jag och Sara på en morgonpromenad för att checka in ön och vi hamnar till slut på Bryggan igen, och går sen tillbaka hem. Sitter och degar och läser mest hela dagen, och går ner till båtbryggan och solar, och pluggar. Framåt eftermiddagen när alla är vakna så säger Camilla att hon mår skit och N1 skjutsar hem henne till fastlandet. Jag, Katti, Åhlén och Olle följer med för att handla lite i affären som ligger där, och sen bär det av hemmåt igen.
Killarna spelar pingis och åker ut och fiskar, jag är för seg för att göra någonting annat än att bara vara. Försöker sova men kan inte, och sen kommer Filippa in och skriker och tjoar och lägger sig i min säng med sin kalla kropp.
Är samtidigt väldigt rastlös så medan killarna (de flesta av dem) är ute och fiskar så börjar jag rota lite och hittar pyssel (papper, tuschpennor, kritor etc) och börjar sätta mig för att göra askar och rita och ha mig. Till slut blir det ett event för de flesta och vi har pysselhörna.

Två loppor skapades även, fylleloppan och dräggloppan, och de användes ett tag under kvällen, efter ölspelet men innan jag har aldrig.
Är för trött för att riktigt njuta av festandet, men lyckas ändå hålla god min till en viss gräns. När Olle och N2 vill dra till Bryggan så är jag snabbt på, men de hinner försvinna innan jag fått på mig skorna, och jag drar med mig Sara och Fredde för att hitta dem. Vi går vilse och går på något sätt runt och hamnar på baksidan av huset. Efter det drar jag med mig Fredde och Martin och åter igen går vi vilse. Sen är det bara Fredde och jag, och då när jag bestämmer att vi tar vägen som jag och Sara tog på morgonen så hittar vi till slut.
Sitter där ett tag och gnäller om livet och skiten man får ibland, och sen går vi tillbaka och det visar sig att vi hade gått helt rätt, men ändå helt fel.

Går som sagt tillbaka till huset och sitter där och skriver emolappar som jag lägger i en av askarna som gjorts innan, och sen går jag och Sara och till stugan där vi sover och pratar med Martin ett tag innan Sara somnar och jag går tillbaka till huset för att borsta tänderna och sånt. Sen lägger jag mig i N2's säng för han sover inne hos Åhlén.
Vid det här laget har de flesta gått och lagt sig och Gogge ligger fortfarande på golvet med en stol över sig.
Försöker väcka honom, genom att peta med foten på honom, men det går inte alls bra så jag ger upp och går tillbaka och somnar.

Söndag: Vaknar första gången vi sju och andra gången vid elva. Inser att jag inte kommer kunna somna om så jag går upp och hämtar det som är kvar av risgrynsgröten. Filippa messar och Sara vaknar. Vi tre tar en promenad ner till Bryggan och sitter där ett tag och snackar. Sen går vi tillbaka och jag tvättar håret, byter om och sitter med Sara och lyssnar på musik. Vi går senare ner till båtbryggan och ligger där och sjunger och sen går vi upp. Jag går och lägger mig i en säng och vilar och försvinner bort, och sen tvingas jag upp för och städa (inte för att jag bidrog så jävla mycket...men ändå)
Sen bär det av hemmåt och här sitter jag nu, jättetrött och inte alls så lycklig, men ganska nöjd med resultatet av helgen, trots de känslosamma svackorna man har fått utstå.

PEACE!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0