Ölmåååndag

Datum: 2010-02-16 | Tid: 13:02:49
Som sagt drog jag iväg på ölmåndag igår. Det var skitkul, jag var lite skeptisk först när det bara satt massa fordonsgrabbar där och det första de gör är att applodera åt Matte som är den första som fått dit en tjej, i regel passar jag inte ihop med fordonsgrabbar men det var skitkul! Sen kom ju Oscar och Viktor också och dem känner jag ju rätt bra!

De beställde in ölkanna efter ölkanna och efter ett tag så kände jag att jag också måste fixa en, kan ju inte sitta där och snylta. Så när nästa ölkanna tog slut reste jag mig och sa "Jag fixar", alla tittade förvånat på mig. När jag kom tillbaka sa någon av killarna till Matte "Shit, var har du hittat henne Matte? En tjej som köper ölkannor". Jag tittade förundrat på honom och fattade ju inte vad han menade så jag sa "Vadå? den är ju till alla?.." För jag trodde att han trodde att jag skulle ha kannan själv. Haha.. Men egentligen var han chockad över att jag beställde in en till alla.. Kändes lite oldstyle att tänka så.. Jag menar.. Klart jag ska vara med o betala och sånt, behöver ju inte få allt gratis bara för att jag är tjej?
Fast efter det så utnyttjade jag ju det faktum att jag är tjej, på skoj, som tex när vi fick en ny ölkanna så sträckte sig någon av killarna och tog kannan för att hälla upp till sig själv och jag sa skämtsamt "Vad hände med damerna först?" och sträckte fram mitt glas. Men det var ju bara på skoj...! eller? ;D

Aja, på slutet sa grabbarna att jag var med i gänget nu, så kommer väl bli "dittvingad" dit varje måndag nu! heheee!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0