THE NIGHT OF AWESOME!

Datum: 2010-02-27 | Tid: 11:47:11

 

Åh nej, tänker ni säkert nu när ni ser att rubriken skriker av "ett av Kims mils långa inlägg" och det stämmer. Men håll ut kära läsare, för vad jag nu ska berätta kommer aldrig att berättas i denna blogg igen för det kommer aldrig hända igen i hela mitt liv. Föregående natt var kantat av händelser och äventyr som var så unika att inget kan toppa det.

 

It was the night of AWESOME!

 

Så... jag börjar historien där alla mina historier börjar, med prologen till kvällen. Jag och Sara hade varit i Haninge centrum och handlat kläder och jag hade fixat i ordning mig hemma. Jag la ner tid och arbete på sminket och jag har aldrig använt så mycket produkter i mitt hår som jag gjorde igår.

 

På bussen så visslade någon på mig, vilket var en grym ego-boost och jag kom hem till Sara i eld och lågor. FAN VAD SNYGGA VI VAR!

 

Vi åkte in till stan runt halv åtta, efter att ha delat på en flaska vin, och vi åt på Donken och gick sen till Cocodrillo för att ta en billig shot eftersom det ryktades om att det var dyrt på Debaser. Väl inne på den latinamerikanska baren så ställer vi oss vid baren för att beställa och en kille som jobbar där kommer fram och börjar snacka med oss. Sen beställer vi två fiskar sätter oss och dricker upp, Sara får en vissling så hennes ego åker upp. Sen går vi ut och röker och snackar med han killen som jobbade där. Tydligen var han sur på han som ägde stället för att han snackade skit, och hans namn var Micke. Han frågade även om jag och Sara var syskon. Vi är tydligen lika.

Vi börjar gå mot Debaser och kommer in lagom till förbandet. De spelar, och röjer (påminner lite om The Hives som Emil så snällt påpekade) och sen är det ungefär en halvtimme innan Jamie T the man går på. Spelningen i sig var legendary och han körde sex encorelåtar. Det fanns en period när jag blev irriterad för det var en tjej som typ stod och gned sig mot mig och körde upp sitt hår i mitt ansikte, mina fötter blev konstant trampade på och tjejen bakom höll på att göra oss alla döva med sitt skrikande.

Men allting var värt det när JAMIE T KOM NER PÅ GOLVET OCH SA ATT VI SKULLE BILDA EN RING, och vi KOM UPP PÅ SCENEN!
Folk började strömma upp och klättra som om livet hängde på det, och jag och Sara hakade på. När sången var slut så sa Roadien vänligt att vi fick gå ner och då gjorde vi det. Point is är att vi rörde vid Jamie T. Och jag tappade mina cigaretter!
Konserten avslutas med Sticks and Stones, vi sjunger med för glatta livet och klättrar upp på scenen igen. Den här gången kan man dock se att Jamie blir irriterad för det är alldeles för mycket folk som knuffas och ruffas omkring.

Konserten avslutas, bandet går av scen och musik börjar spelas. Jag hittar mina cigaretter igen, tillplattade och i ett förstört paket, men fortfarande helt okej att röka. Jag och Sara går ut och röker, går in och dansar, hittar ett par engelsmän som vi dansar med. Vi lär dem allt om höfter och cowboydans. Jag älskar hur synkade jag och Sara är i våra danser. Om vi bara lär oss att göra snygga danser och inte stå som fån och plocka äpplen, så kanske man kan imponera. HAHA.

När vi går ut och röker igen så ser vi hur gitarristen från bandet står ute och röker och pratar med några tjejer, men det känns fett elakt att gå och avbryta dem (plus att vi inte såg det förän vi stod lutandes mot staketet). Dock behövde vi inte vara ohövliga, för han fick ett telefonsamtal och kom ner och ställde sig vid gallret med oss. När han var klar så inledde vi en konversation med honom och han var jättetrevlig. (Han gav oss adressen till hotellet där de bodde...vi övervägde att åka dit, men valde sen att gå den icke-patetiska vägen). Han hette Louie och han frågade också om jag och Sara var syskon.

"It's something with your eyes."

Anyway, sen så skulle han gå in och då sa vi åt honom att han skulle dansa med oss sen. Det lovade han att göra och vi gick in och fortsatte dansa. Någon gång under den perioden så kom Jamie ut i en hoodie och började dansa han också, så vi dansade med honom och sen var han tvungen att gå in igen. Dessutom träffade vi Nicko från jobbet, han den snygga killen som jobbar i Bar på Globen.

Straxt därefter bestämmer vi oss för att åka hem, och när vi kommer ut så ser vi Louie igen och säger "you never danced with us." Tydligen så vägrar vakterna släppa in honom och någon tjej som står utan jacka. Bitches!

Vi åker hem, möter upp med N1, N2, Filippa, Chrippa, Fredde och Erik som alla chillar hos Sara. Det var fett najs, men jag somnade vid fem, vaknade vid sex och gick och la mig i en annan säng och somnade om. Vaknade för i princip en halvtimme sen och ska snart åka till jobbet, bakis som faaaaan!





Kommentarer
Postat av: Camilla

DANSADE NI MED JAMIE T?

JAG HATAR ER!

2010-02-27 @ 12:04:06
URL: http://kimilla.blogg.se/
Postat av: Sara

Även om du hatar mig Camilla så vill jag bara säga att jag hatar inte dig ;)



Och Kim, heeeeeeeeeeelt galet. "It was the best night ever"

2010-02-27 @ 14:32:47
URL: http://svisch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0