Au pair på Irland?

Datum: 2010-01-17 | Tid: 13:19:59



Jag borde plugga nu, men jag kan inte koncentrera mig.
Igår när vi satt och käkade och pratade om vad alla ska göra efter studenten säger Berget helt plötsligt "Juste! Är det någon som vill åka till Irland och vara Au pair? Jag känner en familj där som söker". Utan att ens tänka utbrister jag "Jag!". Först blev jag lite chockad för tanken har egentligen aldrig slagit mig förut, jag har tänkt på att bo utomlands någon gång men det har bara varit ytliga tankar och aldrig en stor dröm. Jag tänkte inte ens efteråt, det kändes så självklart på något sätt, som att jag bara gått och väntat på att en chans ska komma upp.

Jag tycker självklart tanken är sjukt läskig men jag vill verkligen åka, jag känner det, att jag verkligen vill, annars skulle jag aldrig ha reagerat som jag gjorde. Igår låg jag och verkligen tänkte på det och innan jag somnade minns jag att jag tänkte "Jag kommer åka..". Jag har suttit och kollat på olika hemsidor idag om Au pairer, för att hitta information och för att ha ett annat alternativ om det inte skulle gå vägen med familjen Berget pratade om. Skulle jag åka vill jag åka efter sommaren och vara borta sex månader, kanske mer om de kräver det.
Tanken på att lämna allt och alla här hemma är sjukt skrämmande men allt annat är så lockande. För det första älskar jag barn (även fast jag såg filmen the children igår), för det andra älskar jag alla engelskspråkiga land, för det tredje så skulle det vara världens upplevelse.

Det känns lite sjukt för det har gått så snabbt nu (fast egentligen inte), alltså Berget gav ju bara pyttelite information och jag sa bara att jag vill ha lite mer info och Berget ska ge min mailadress till familjen. Men ändå vet jag att jag kommer åka, hur stört är inte det? Fast jag är rätt bestämd när jag vill något. Jag kanske borde tänka över det mer? Fast det hinner jag ju göra, men det är lite läskigt att jag vet exakt vad jag vill helt plötsligt, brukar aldrig veta vad jag vill. Jo, jag vill göra det här, så mycket vet jag nu.  Och den där känslan av "jag vill verkligen det här" har jag inte känt på det sättet förut, det måste ha varit så undermedvetet på något sätt.

Gud...

Hoppas de inte kräver att man ska ha körkort.. Då kommer det inte funka ju..

Jag har läst massa bloggar nu på morgonen, och det verkar vara så kul ju.. Om det inte funkar med den här familjen så vill jagn og kanske vara Au pair i england.. Fast jag skulle inte banga på Irland heller.. hahaha! Jag är för exalterad just nu!

Måste plugga!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0