every move you make

Datum: 2010-03-27 | Tid: 13:47:17
Oj oj oj vad jag blir glad när en pissig fredag helt plötsligt vänder om och blir till en kanonkväll! Det är sweet som socker när sånt händer.
, undrar säkert ni nu (antagligen inte). Vad hände egentligen?
Det kära vänner, ska jag berätta för er nu, och jag ska försöka sammanfatta så gott det går, eftersom jag försöker vänja mig av vid de där überlånga inläggen.

Själva jobbet var inte så jävla kul. När jag är på Gullmars så ringer le chef och säger att jag skulle ha börjat för 20 minuter sen, vilket jag inte har fått några uppgifter om, då jag inte har fått ett sms om nya intider och min tid står på 18:00. Sen när jag kommer dit så får jag reda på att jag ska öppna upp Mini Spendrups och jag får garantin att "allt är klart" och att jag bara behöver hämta kaffe.

Så är självklart inte fallet. När jag åker upp dit är det kaos. KAOS!
Ingenting är städat ordentligt, det står saker överallt, det ligger mögligt korvbröd under kassan och värst av allt - korvlådan hade inte blivit tömd så det hade börjat mögla och det luktade skit.



Dessutom fanns det ingen korv, och inget korvbröd (eftersom det hade möglat). Inte heller någon folköl.
Det var riktigt kul.

Tack vare denna början så kunde inte vi öppna förrän till första pausen, och kön tog aldrig slut, så vi hade kö från pausen till fem minuter innan nästa paus, så vi hann inte ladda, osv. Dessutom tappade jag ut alla popcornen på golvet eftersom lådan sprack, och då höll jag på att få ett frispel.

Jag tror att jag aldrig har behandlat kunder så dåligt som jag gjorde igår, och för det ber jag om ursäkt till dem som tog åt sig.

Så efter att passet var slut, så frågade jag Bruno om han och Oscar ville gå ut och ta en öl med mig när de var klara.
Oscar svarade att: "Det ska vi verkligen göra!" och då hörde Jenny (Collgate <3) och ville följa med. Vi gick ner och gjorde oss i ordning, och sen helt plötsligt så skulle vi ner till Globen Hotel med ett gäng barsnubbar, så dit bar det av medan vi väntade på Oscar och Bruno som skulle sluta senare.

Det slutade istället med att vi hängde med dessa grabbar och jag var minstingen, då Jenny är 90:a och grabbarna varierade från 20-24 nånting, nånting.
"Hej, jag är 18...." typ...
Jag köpte två öl...den första för dricksen jag skramlat ihop, och den andra från rent peer pressure när Stoffe sa; "Ofta du inte ska dricka mer."
Sen kom hela förklaringen om mina asiatgener fram.
De tyckte också att min space monstertröja var nice, så då blev jag glad!

Vi drog vidare till Clarion Hotell i en taxi och jag och Jenny satt upptryckta i taket då vi satt i knäna på de andra. Personligen var det lite awkward eftersom jag aldrig träffat personerna innan. Väl där säger vakten att det är 23 men att han ska vara lite snäll!
Det var inte meningen att jag skulle dricka något mer eftersom jag var astrött och därför redan var asfull, men när jag kommer ut från toaletten har V/Wille köpt öl till både mig och Jenny, och sen får jag en drink av Sammy eftersom han vill fortsätta dricka på sin öl.



När Clarion stängde så drog BJ och V/Wille hem och Jenny skulle dra hem, men jag, Sammy och Stoffe sa att det fick hon inte. Istället drog vi till något ställe jag inte kommer ihåg namnet på för att kolla om vi kunde komma in. Det låg typ vid Stureplan (usch och fy). In kom vi, men sen sa dem att de var 200 kronor i inträde så vi flydde därifrån. Jenny skulle möta upp en kompis eftersom de hade bråkat, och när vi var påväg till Grodan så försvann de iväg. Det gjorde också vakten som skulle fixa in oss gratis, så de bestämde sig för att åka hem.

Jag fick snålåka på deras taxi till Slussen och tackade för en trevlig kväll. Träffade Hanna och Natta och sen också Bruno och Oscar och sen väntade på bussen.
Kom hem vid kvart över fem och gick och la mig direkt, omvirad i en filt och med ett par sockor eftersom det var svinkallt i mitt rum.

När jag vaknade upp såg min säng ut såhär, och jag hade legat på filten (det vita uppe vid kuddarna) så det var bökigt.


Vad hände liksom?

Nu ska jag försöka vakna till liv ordentligt och sen vara lite aktiv och hjälpa mamma förbereda min systers födelsedagskalas.
Skrikande småbarn.
Precis vad jag behöver.
xD




Kommentarer
Postat av: Jenny

hahaha bästa kvällen! :D <3

2010-03-28 @ 19:59:03
URL: http://jennyrottbers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0