Survival of the fittest, you know?

Datum: 2010-03-14 | Tid: 19:25:14
Okej, kommer ni ihåg den där drömmen jag hade om att ha en fiskodling-kind-of-thing?
Ja, när Emmett da bitchkampf-fisk kolade så orkade jag inte ta tag i det igen och köpa Guppies som jag planerat (och jag var pank). Sen dess har akvariumet bara stått där och jag stängde till och med av pumpen eftersom det var onödigt att ha den på.

Men nu när jag fick för mig att jag skulle storstäda hela mitt rum (är nästan klar btw) så började jag röja omkring på skrivbordet och rev bort alla saker. Jag fick en överrasking när jag märkte att det rörde sig där inne och tänkte att det var en synvilla eller ett spöke.

Så var nu detta inte fallet, utan istället var det en av de två räkorna jag hade dödsförklarat för flera månader sen som simmade omkring där som om akvariumet var fullt av liv och inte alls dött.

Så nu ska jag städa akvariumet och sen köpa guppies imorgon när min lön kommit.
Yes yes, oh yay

Han fick namnet Zosimos också, eftersom det betyder "förmåga att överleva" (i.e. Survivor) på Latin eller något sånt.

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Bella

haha stackarn! Tänk att han inte har fått mat på jättelänge! xD

2010-03-14 @ 20:16:25
Postat av: Kim

han har typ käkat smuts..xD

2010-03-14 @ 20:26:36
URL: http://kimilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0