make way for the ultraviolet, teenage riot

Datum: 2010-03-24 | Tid: 15:25:43
Jag har kommit in i en skrivarperiod igen och jag tror att det kommer gå bra. Var i centrum idag efter skolan och kollade omkring i olika affären, bland annat bokhandeln.

"En dag ska jag gå in i en affär och se min bok ligga bland massor av andra böcker som har blivit publicerade för att någon där ute har tyckt att de vore så pass bra att chansa på," tänke jag när jag tittade på Tyresö bokhandels minimala utbud av engelska böcker.



Och jag har så många planer. När jag är klar med Issues har jag en helt ny bok som formar sig i mitt huvud, och jag funderar på att joina Script Frenzy, som är som NaNoWriMo fast man skriver ett manus istället, men jag är inte säker på att manusskrivande är min grej eftersom man måste följa massor av regler när man skriver, och jag hatar att skriva efter regler då jag anser att det hämmar kreativiteten. Men det vore ju en kul grej.

Point is är att jag tror att det inte kommer ta lång tid innan ze rough draft av Issues är klar, även fast historien har utvecklats åt ett håll som jag först inte planerade och en av mina karaktärer har utvecklats till en bitch.
Men det är sånt som händer.

Dessutom så har Alex lovat att börja fila på framsidan nu i helgen, så det går frammåt!
Nu ska jag skriva lite mer, sen drar jag till jobbet.
WOH!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0